czwartek, 28 marca 2019

Cytaty - Pies jest jedynym stworzeniem na ziemi....

 

P1270424
"Pies jest jedynym stworzeniem na ziemi, które kocha cię więcej niż siebie samego" - Josh Billings

Dopadł mnie wirus grypy. Wysoka gorączka. Ból głowy. Ból mięśni. Zimno mi. Leżę w sypialni bez ruchu. Ona wskakuje na łóżko. Podchodzi do twarzy. Delikatnie liże po nosie. „Kuleczko, pani jest chora…” – szepcze jej do ucha. Kładzie się wzdłuż mnie. Trąca mnie noskiem. Jest mi ciepło. Przede wszystkim na duszy.

Syn zabiera ją na spacer. Wracają. Kładzie się w pobliżu łóżka. Co chwilę podnosi główkę i patrzy na mnie. Gdy wstaję do toalety, na krótkich nóżkach idzie za mną. Czeka przed łazienką. Wracamy razem do sypialni. Przynosi swoje zabawki. Kładzie je obok łóżka. I tak trwa to cztery dni. Jest poważna. Nie szczeka. Powoli odzyskuję siły. Piątego dnia idę do kuchni przygotować herbatę. Ożywia się, macha ogonkiem.

Wracam ze szpitala. Radośnie wita mnie w przedpokoju. Znowu kilkudniowe leżenie. Też wskakuje do łóżka. Tym razem śpi wtulona w moje nogi. Nie chce odejść na swoje posłanie, mimo iż znajduje się ono na starym fotelu przy mojej głowie. Nocą wstaje i powoli podchodzi do mej twarzy. Obwąchuje, sprawdza, czy rzeczywiście jestem. Potem pierwszy wspólny spacer. Idę wolniej niż ona. „Kuleczko, idź wolno, pani nie może tak szybko…”. Rozumie. Zwalnia i idzie posłusznie przy mojej nodze.
Właśnie przyjechałam z dwutygodniowego urlopu. Po schodach wtaczam walizkę. Za drzwiami mego mieszkania cisza. Wkładam klucz do zamka. Otwieram. Stoi przede mną zastygłe w ruchu stworzonko. Patrzy i nie wierzy. Brązowe oczęta zaczynają błyszczeć. Po sekundzie, dwóch rzuca się na mnie. Skacze. Kręci się w kółko. Piszczy z radości. Znowu przynosi swoje zabawki. Kładzie je obok mnie. 

Szczeka radośnie.
„Pani wróciła do mnie! Wróciła!” – krzyczą jej ząbki, łapki, pyszczek i ogonek.

I powiedzcie mi, kto tak bardziej cieszy się z naszej obecności niż nasz pies?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz